Hooldus ja Garantii

Mööbli hooldusjuhend

Mööbli valmistamisel on kasutatud vastupidavaid ja lihtsalt hooldatavaid materjale. Mööbli puhastamisel tuleb vältida abrasiivkomponente ja lahusteid sisaldavaid puhastusvahendeid.

Karkassidetailide, külgede, põhjade, lagede, riiulite ja soklite ning mitmete uste pinnamaterjaliks on melamiin. Taustad on kas värvitud või kaetud melamiiniga. Karkassiosad puhastatakse veel lahustuvate puhastusainetega. Neutraalne nõudepesuvahend (pH6-8) või nõrgalt leeliseline puhastusvahend (pH8-10) doseeritakse vette ja pesulahuses niisutatud puhastusrätikuga puhastatakse mööbel. Raskelt eemaldatavad plekid võib eemaldada majapidamispiiritusega niisutatud puhastusrätikuga kergelt pühkides. Leeliselise puhastusvahendiga töödeldud pinnad tuleb üle loputada puhtas vees niisutatud rätikuga.

Värvitud ja lakitud mööbli uksed puhastatakse nagu karkassi detailidki nõudepesuvahendi lahuses (pH6-8) niisutatud puhastusrätikuga.

Laminaadiga kaetud uste puhastamiseks on sobivad neutraalsed (pH6-8) ja nõrgalt leeliselised (pH8-10) puhastusvahendid. Leeliselise puhastusvahendiga töödeldud pinnad tuleb üle loputada puhtas vees niisutatud rätikuga.

Kõrgsurvelaminaadist tööpinnad kannatavad välja ka tugevat mehhaanilist kulutust, valgust ja enamuse kodumajapidamises kasutatavaid puhastusvahendeid, nõrkade hapete toimet ning kõrget temperatuuri, lühiajaliselt kuni +180 kraadi. Tööpinnad puhastatakse nagu muud mööbli pinnad, kuid, kui plekk on raskelt eemaldatav, võib selle kõrvaldada majapidamispiirituses, atsetoonis või lahustis niisutatud puhastusrätikuga pühkides – mitte hõõruda! Neid aineid ei tohi siiski kasutada tööpinna serva puhastamiseks, mis on kaetud PVC – , ABS – või puitliistuga. Lakitud puiduserv tuleb alati hoida kuivana. Kui tööpinna sisse paigaldatakse valamu, tuleb tingimata takistada niiskuse pääs tööpinna sisse, kasutades selleks näiteks silikooni. Silikooni tuleb kasutada ka tööpinna nurgaühendustes ning taga- ja külgseinte liitumiskohtades.

Mööbli pindadele pritsinud vesi tuleb koheselt kuivatada. Lakitud, värvitud ning õliga immutatud uste pinnad tuleb alati hoida kuivana. Alati tuleb hoidakuivana ja pühkida iga päev nõudekapi külgede ja uste alumised servad ning valamukapi ülemised ja alumised servad.

Plastikust käepidemed, epoksüüdvärviga kaetud metallkäepidemed ning lakitud puitkäepidemed puhastatakse nagu mööbli pindu. Puidust käepidemed tuleb tingimata hoida kuivana, et lakitud pind säilitaks hea väljanägemise.

Puuspooniga kaetud lõikelaudu ei tohi pesta suure hulga veega, sest spoon võib alusplaadi küljestlahti tulla. Õigeteks puhastusvahenditeks on puhas rätik ja puukaabits.

Laegaskappide laekad on kas metallistpuitlaastplaadist põhjaga või pinnatud mööbliplaadist värvitud puitkiudplaadist põhjaga. Laekaid puhastatakse vees lahustuva puhastusainega. Laekaid ei tohi puhastada liiga märja puhastuslapiga.

Nõudekuivatusrestid, pesulaekad, restikorvid, kastrulikorvide põhjad ja servad, nurgakappide karusellid ja jäätmevagonetid puhastatakse neutraalse puhastusvahendiga ja puhastusrätiga. Vältimaks staatilise elektri moodustumist võib pindu töödelda antistaatilise vahendiga.

Klaasuste puhastamiseks on kõige parem kasutada akanapesuvahendit ja aknapesuks kasutatavat puhastusrätikut.

Laegaste ja korvlaegaste liugpinnad on metallist valmistatud, epoksüüdvärviga kaetud rullikutega rööpad. Kui on vajadus parandada laegaste asendit, on see lihtsalt teostatav laegaste esiosas olevate kinnituskruvide reguleerimise teel. Peale selle on rööbastes ovaalsed avad kõrguse reguleerimiseks. Laegaste libisemise hõlbustamiseks võib rullikuid määrida vedela silikooniga.

Garantiitingimused

MÖÖBLI FUNKTSIONEERIMISE MÜÜGIGARANTII

Mööbli valmistamisel kasutatakse katsetatud, kvaliteedi alusel valitud materjale, osasid, mehhanisme ja ühendusdetaile. Funktsioneerimist ning materjalide ja konstruktsioonide vastupidavust jälgitakse pidevalt tehases ja katsetatakse sõltumatutes uurimisasutustes. Mööbel vastab SFS kvaliteedi standarditele. Kvaliteetsete materjalide kasutamine, uuritud ja pideva järelevalve all olevad töö – ja tootmismeetodid, personali ametioskused ja kõrge teadlikkus kvaliteedi alal võimaldavad anda tellitud köögikappidele ja ükandsüsteemidele 2 (kahe) aastase funktsioneerimise müügigarantii (edaspidi garantii).

GARANTIITINGIMUSED

Garantii alguspäev
Garantii jõustub mööbli üleandmisest ostjale.

Garantiiaeg
Mööbli garantiiaeg on 2 (kaks) aastat.

Garantii sisu
Garantii hõlmab normaalses kodu – ja elamukasutuses antud toodete:
– Uste, riiulite, lagede, põhjade ja sidedetailide konstruktsioonilise vastupidavuse.
– Käepidemete, hingede, metallsahtlite, jäätmevagunite ja nende liugrööbaste funktsioneerimise.

PIIRANGUD

Garantii alla ei kuulu:
– Normaalne kulumine
– Normaalsed värvuse muutused
– Kahjustused, mis tulenevad mööbliga ühendatud, liidetud või mööblisse paigaldatud kodumasinast või muust seadmest(liigne kuumus, niiskus, ebapiisav tuulutus vms.)
– Mööbli paigaldustöö (juhul, kui mööbli paigaldus ei ole MööbliPRO poolt)
– Kaudsed kahjustused
– VEEKAHJUSTUSED
– NIISKUSE – JA AURU KAHJUSTUSED
– MEHHAANILISED KAHJUSTUSED

GARANTII KEHTIVUS

Garantii kehtib eeldusel, et:
– Käesolev garantiitunnistus on asjakohaselt täidetud
– Mööbli säilitamine, ladustamine ja paigaldamine, igapäevane hoidmine ja hooldus on teostatud tehase poolt antud juhendite kohaselt ja ametioskusega
– On järgitud tehase poolt antud juhendeid mööbli kaitsmise kohta niiskuse eest
– Mööblit on kasutatud normaalsetes kodu – ja elamistingimustes
– Mööblit ei ole koormatud või kasutatud normaalsest erinevalt
– On järgitud kasutamisviisi, hoidmist – hooldamist puudutavaid ja muid kasutusjuhendeid

GARANTIIHÜVITIS

Klient peab ühendust võtma müüjaga garantiihüvitise selgitamise käivitamiseks.

Kauba kvaliteedis puuduste esinemisel vormistavad müüja ja ostja kahepoolse akti, milles kauba puudused fikseeritakse. Müüja kohustub kvaliteedinõuetele ja – standarditele mittevastava kauba oma kulul ümber vahetama. Ostja kohustub teatama müüjale mittevastavusest 2 (kahe) nädala jooksul ajast, mil ta sai või pidi saama mittevastavusest teada.

Kui mööblis ilmneb tingimuste kohaselt hüvitatav viga, toimetab müüja Eesti Vabariigi piires kliendile ilma paigaldamiseta ja omal kulul vigase osa asemele uue vastava, või kui vastava saadavus on raskendatud, siis kõige enam vastava osa võimalikult kiiresti pärast seda, kui hüvitiskohustus on konstateeritud. Mööblis kasutatavatele mehhanismidele kehtib maaletooja garantii. Värvierinevused garantiina tarnitud mööbli ja algselt tarnitud mööbli vahel on võimalikud. Need ei too kaasa müüja muud hüvitamiskohustust. Kui garantiihüvitis puudutab sellist osa – kinnitusdetaili, mehhanismi, ukse mudelit vms., mille saadavus on raskendatud tootmise lõpetamise tagajärjel, kuid klient nõuab vältimatult algupärasele vastavat, on müüjal õigus maksta kliendile hüvitis rahasummas, mis vastab garantii alla kuuluva osa algsele hinnale.

Võlaõigusseaduse § 230 lg 5 kohaselt Müügigarantii ei välista ega piira ostja õigust kasutada muid seadusest või lepingust tulenevaid õiguskaitsevahendeid.